دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1402 - 15:25

انتخابات جانبازان و توان‌یابان| درگیری لفظی در مجمع در غیاب خسروی وفا/ کوهپایه زاده رئیس شد

انتخابات جانبازان و توان‌یابان| درگیری لفظی در مجمع در غیاب خسروی وفا  کوهپایه زاده رئیس شد
مجمع انتخاباتی فدراسیون انتخابات جانبازان و توان‌یابان بعد از گذشت ۵ ساعت از ساعت مقرر برگزار شد.
کد خبر : 900184

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان که قرار بود ساعت ۱۰ صبح امروز برگزار شود، با تصمیم و رای اعضای مجمع به ساعت ۱۵ عصر امروز موکول شد تا تصمیم‌گیری درباره رئیس و اعضای‌ هیئت رئیسه از این ساعت در محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک آغاز شود.

شنیده می‌شد که تعویق مجمع به علت عدم احراز صلاحیت یکی از کاندیدا‌های اصلی بوده که با تعیین‌تکلیف نهایی وی، مجمع از ساعت ۱۵ آغاز شده‌است.

حمید عباسعلی صمیمی، هادی رضایی، حسین رضازاده، امین‌اله مانی، علی کشفیا، عباس باغستانی، جلیل کوهپایه‌زاده، محمدرضا رحیمی، مصطفی الهی‌نسب، امیر ماندگارفرد، محمدرضا میرزایی جابری و داوود حیدری دوازه کاندیدایی‌اند که برای پست ریاست ثبت کرده بودند که پیش از برگزاری مجمع انتخابات هادی رضایی، علی کشفیا و امین‌الله مانی از شرکت در انتخابات انصراف دادند.

محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک برخلاف مجمع صبح، در مجمع عصر حضور نیافت. سیدمحمدشروین اسبقیان، رئیس فدراسیون و معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ریاست مجمع را برعهده داشت. اسبقیان در مجمع صبح حضور نداشت. غفور کارگری نیز با اندکی تاخیر به مجمع رسید.

اسبقیان در ابتدای مجمع گفت: بابت اتفاق امروز صبح عذرخواهی می‌کنم. تعدادی از عزیزان بلیت پرواز داشتند، اما چون صلاحیت یکی، ۲ نفر از کاندیدا‌های محترم احراز نشده بود و ما در حال پی‌گیری بودیم، با دستور مقام عالی وزارت و پی‌گیری مسئولان مرکز امنیتی، مجمع برای بررسی دقیق‌تر به تعویق افتاد. مسئولان ذی‌ربط نتیجه صلاحیت‌ها را اطلاع دادند که صلاحیت آن شخص، احراز نشده و این تصمیم سیستم امنیتی کشور است.

اعتراض به اسبقیان

رئیس هیئت استان مازندران در مجمع به اعتراض برخاست و در تقابل با اسبقیان گفت: صبح باید می‌آمدید و توضیح می‌دادید، چرا نیامدید؟! این مسئله واکنش اسبقیان را در پی داشت که وی گفت به شما اجازه صحبت نمی‌دهم.

ختم دعوا با صلوات

ایزدی یکی از اعضای مجمع بدون مقدمه وارد بحث شد و به رئیس هیئت مازندران عتاب کرد  و همین سبب شد تا دعوا بالا بگیرد و طرفین پشت میکروفون با هم وارد جدل شوند. این دعوا با ورود اسبقیان و ذکر صلوات موقتا خاتمه یافت.

اسبقیان ادامه داد: وزارت ورزش و مجموعه مرکزی دفتر حراست، تلاششان این بود که این موضوع با دقت کافی رسیدگی شود و در نهایت این مسأله اعلام شد. 

در ادامه رییس هیئت مازندران نسبت به شرایط ایجاد شده اعتراض کرد که اسبقیان توضیحاتی را ارائه کرد. نقی مهدوی معتقد بود که در انتخابات مهندسی شده. اسبقیان هم گفت که نفرات معترض می‌توانند به صورت مکتوب اعتراض کنند. مسئولان امنیتی امروز رد صلاحیت را اعلام کردند. همه باید به قانون احترام بگذارند و قوانین مجمع را رعایت کنند.

در ادامه درگیری لفظی بین مهدوی رییس هیئت مازندران و یکی از روسای هیئت‌ها ایجاد شد که البته در نهایت ختم شد.

اسامی کاندیداها اعلام شد

در نهایت پس از اتفاقات رخ داده اسامی نهایی کاندیداها جهت حضور در انتخابات اعلام شد. 

مصطفی الهی‌نسب، عباس باغستانی، محمدرضا رحیمی، جلیل کوهپایه‌زاده و امیر ماندگارفرد؛ نامزدهای نهایی انتخابات هستند.

رحیمی انصراف داد

در ادامه این مجمع محمدرضا رحیمی از ادامه انتخابات انصراف داد.

رئیس مشخص شد

در ادامه این مجمع جلیل کوهپایه زاده با  32 رای رییس شد. مجموع آرا 57 رای بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته